Την Τρίτη 3/9/2024 εκπρόσωποι του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας και μέλη του Σωματείου πραγματοποίησαν δυναμική παρέμβαση στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας με θέμα τις δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και τα Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Ελληνικού καθώς και για την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, διαμαρτυρήθηκαν για τη συγχώνευση/κατάργηση δεκάδων τμημάτων σε όλους τους τύπους των σχολείων της Δ΄ Αθήνας που έγινε κατά την περίοδο της θερινής άδειας με βάση το έγγραφο του Υπουργείου σύμφωνα με το οποίο η συγκρότηση των τμημάτων να γίνει με τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν ούτε οι παραπεμπόμενοι του Σεπτεμβρίου, ούτε την πρόβλεψη που κατετέθη στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου (για τα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ). Ακόμα και για τα Διαπολιτισμικά Σχολεία στα οποία οι εγγραφές πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και κυρίως με χειρόγραφες αιτήσεις, ούτε θέματα συνδεόμενα με μαθησιακές δυσκολίες μαθητών/τριών. Ειδικότερα, το Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού (το μοναδικό Διαπολιτισμικό Λύκειο Αττικής) κινδυνεύει να κλείσει αφού από τα 12 περσινά τμήματα που λειτουργούσαν εγκρίθηκαν φέτος μόνο τα 4, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν το Υπουργείο τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού πληθυσμού που φοιτά σε αυτό και το γεγονός ότι υπάρχουν εκατοντάδες χειρόγραφες αιτήσεις εγγραφών που δεν έγιναν δεκτές για το άνοιγμα τμημάτων.
Είναι ενδεικτικό ότι καταργούνται τμήματα ακόμα και κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, παρότι ήδη συμπληρώνουν διψήφιο αριθμό μαθητών/τριών και ταυτόχρονα δίνονται προφορικές οδηγίες για αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις μαθητών/τριών σε άλλα σχολεία. Είναι σαφές πως η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει σε ακόμα πιο αρνητικές συνθήκες με λιγότερα και πολυπληθή τμήματα με τεράστιες συνέπειες τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (υπεραριθμίες, μετακινήσεις σε άλλα σχολεία κ.α).
Όσον αφορά το θέμα των καταργήσεων/συγχωνεύσεων τμημάτων ο Διευθυντής το απέδωσε σε «τεχνητό πρόβλημα» και ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις. Συγκεκριμένα, θα ανοίγουν νέα τμήματα στα σχολεία με βάση τα νέα αριθμητικά δεδομένα του Σεπτεμβρίου. Ενώ για τους/τις εκπαιδευτικούς που μετακινήθηκαν λόγω συγχώνευσης των τμημάτων απάντησε ότι μόλις ανοίξει τμήμα στο σχολείο από το οποίο μετακινήθηκαν μπορούν να αιτηθούν ανάκληση της μετακίνησης τους στο ΠΥΣΔΕ.
Ειδικότερα, για το Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού διαβεβαίωσε ότι «δεν θα μείνει κανένα παιδί εκτός σχολείου» και ότι θα ανοίγουν τμήματα με βάση τις χειρόγραφες εγγραφές.
Το Δ.Σ. απαίτησε από τον διευθυντή να σεβαστεί την απόφαση του Εφετείου και να εκδώσει άμεσα τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων/φισσών. Ο διευθυντής της ΔΔΕ δήλωσε ότι ακολουθεί τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και θα προχωρήσει τη διαδικασία με βάση το νομικό πλαίσιο και ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε καμία διαπιστωτική πράξη, εκτός αν υπάρξουν ονομαστικές δικαστικές αποφάσεις, ανάλογες του εφετείου, καθώς κατά την γνώμη του η απόφαση 1510/2024 του διοικητικού εφετείου αφορά μόνο τα συγκεκριμένα πρόσωπα, τα οποία προσέφυγαν. Επιπλέον, ήταν κατηγορηματικός ότι θα προχωρήσει στην άσκηση πειθαρχικών διώξεων σε όσους/ες δεν συμμετέχουν στη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης και ότι θα τους/τις παραπέμψει στο πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης.
Απέναντι σε αυτά οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ δήλωσαν ότι η προσπάθεια τρομοκράτησης και εκφοβισμού δεν θα περάσει. Ξεκαθάρισαν ότι η υπεράσπιση της συνδικαλιστικής δράσης, του δικαιώματος στην Απεργία είναι αδιαπραγμάτευτα.
Καταστήσαμε σαφές ότι διεκδικούμε :
- Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων/κατάργησης τμημάτων.
- Έγκριση όλων των τμημάτων έτσι, ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
- Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και τον Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές/τριες.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα .
- Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και την επικαιροποίησή τους. Ουσιαστική μείωση των μαθητών/τριών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
- Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία με όρους διαφάνειας .
- Αυτοδίκαιη έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020,2021 που έχουν συμπληρώσει τη διετή υπηρεσία.
Συνεχίζουμε αποφασιστικά και μαζικά για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής συσπειρωμένοι/ες στο σωματείο μας!



Leave a Reply