Ενημερωτικό για την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ νότιας Αθήνας στον Δήμο Αργυρούπολης/Ελληνικού
ενάντια στην οικονομική ασφυξία των σχολικών μονάδων
Δυναμική κινητοποίηση πραγματοποίησε η ΕΛΜΕ νότιας Αθήνας στο δημαρχείο Αργυρούπολης/Ελληνικού, την Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2025. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Συλλόγου Δασκάλων Αργυρούπολης/Ελληνικού, της Ένωσης Γονέων και πολλών Συλλόγων Γονέων σχολείων του Δήμου και μαθητές. Η συνάντηση της ΕΛΜΕ και των εκπροσώπων των γονέων πραγματοποιήθηκε με τον Δήμαρχο κ. Κωνσταντάτο, παρουσία επίσης του αντιδημάρχου Παιδείας κ. Κατσαγώνη και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων.
Τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ νότιας Αθήνας, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς:
- Καταγγείλαμε τον περαιτέρω οικονομικό στραγγαλισμό των σχολείων μετά και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών καθώς και την μετατροπή των διευθυντών/-ντριών σε υπόλογους της διαχείρισης της «πάγιας προκαταβολής» της φτώχειας και της εξαθλίωσης για την ικανοποίηση των λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι η συνέχεια της πολιτικής της υποχρηματοδότησης, της διάλυσης του δημόσιου σχολείου, της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης και της έμμεσης ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης.
- Εκθέσαμε τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στιςσχολικές μονάδες του Δήμου, όπως η ελλιπή συντήρηση των υποδομών με συνέπεια να τίθενται θέματα ασφάλειας μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών, προβλήματα στέγασης και διδασκαλία σε ακατάλληλες αίθουσες.
- Διαμαρτυρηθήκαμε για την έλλειψη που παρατηρείται σε αναλώσιμα, γραφική ύλη, είδη υγιεινής, καθαριότητας, φαρμακευτικού υλικού κτλ που είναι απαραίτητα για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αυτό έχει ως συνέπεια οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες να αναγκάζονται είτε να προσαρμόζονται στα περιορισμένα μέσα, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε οι γονείς να καλύπτουν από την τσέπη τους τις ελλείψεις επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
- Επισημάναμε την ανάγκη σε όλα τα σχολεία να υπάρχει μόνιμο βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, ώστε να μην εγείρονται θέματα ασφάλειας και υγιεινής.
- Ζητήσαμε αναλυτική ενημέρωση για τον τρόπο και τον προγραμματισμό του Δήμου (καταβολή πάγιας προκαταβολής, ενεργείς συμβάσεις με προμηθευτές και παρόχους κτλ) για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών των σχολείων καθώς και της συντήρησης των υποδομών τους.
- Αιτηθήκαμε ενημέρωση για το αν τα σχολεία διαθέτουν πιστοποιητικά αντισεισμικού ελέγχου, πυρασφάλειας ενεργητικής και παθητικής, ηλεκτρολογικά κτλ γιατί δεν θέλουμε άλλα «Τέμπη».
- Αιτηθήκαμε να γίνει Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα την Εκπαίδευση και τα προβλήματα των σχολείων με τη συμμετοχή των εκπροσώπων εκπαιδευτικών, μαθητών/-τριών και γονέων.
- Θέσαμε τα πάγια αιτήματα του κλάδου για αύξηση της κρατικής και δημοτικής χρηματοδότησης για τα σχολεία, κάλυψη των βασικών λειτουργικών δαπανών, νέα, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια.
- Ζητήσαμε ο Δήμαρχος να γίνει μπροστάρης στις διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών/-τριών και γονέων για ένα καλύτερο και ασφαλές δημόσιο σχολείο.
Κάτω από την πίεση των εκπροσώπων του ΔΣ και των υπόλοιπων σωματείων, ο Δήμαρχος συμφώνησε ότι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών ήταν λανθασμένη επιλογή και παραδέχτηκε ότι υπάρχουν πολλά και σοβαρά προβλήματα στις σχολικές μονάδες του Δήμου μας. Υποστήριξε ότι παρέλαβε το 2014 τα σχολεία σε πολύ κακή κατάσταση και παρουσίασε τα έργα που έχουν γίνει στα σχολεία από τότε (!) Υποστήριξε ότι τα έργα προχωρούν σύμφωνα με τις δυνατότητες του Δήμου που είναι συγκεκριμένες. Μας ενημέρωσε ότι έχει πραγματοποιηθεί ο πρωτοβάθμιος προσεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολεία και είναι σε εξέλιξη ο δευτεροβάθμιος στις μονάδες που έχει γίνει συγκεκριμένη υπόδειξη. Επίσης, μας ενημέρωσε ότι το πρόγραμμα για το σύστημα πυρασφάλειας έχει ολοκληρωθεί, αλλά δήλωσε άγνοια για τις καταστροφές που έχουν γίνει σε αυτό και πως θα τις αντιμετωπίσει. Ακόμα, τρέχει το πρόγραμμα για την διαβάσεις και την προσβασιμότητα. Το πρόγραμμα με τις διαβάσεις έχει «κολλήσει», γιατί κατά τον εργολάβο υπήρχαν αντιδράσεις από πολίτες στην κατασκευή των διαβάσεων. Τέλος, προτίθενται να τοποθετήσουν κλιματιστικά σε όλες τις αίθουσες των Γυμνασίων και των Λυκείων του Δήμου, χωρίς όμως να είναι σε θέση να γνωρίζουν αν οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις μπορούν να σηκώσουν τη λειτουργία τους (!) καθώς δεν έχει γίνει σε όλα ηλεκτρολογική μελέτη.
Σχετικά με τις ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά, ο Δήμαρχος δεν παραδέχτηκε ότι υφίστανται (!). Υποστήριξε ότι πολλές ζημιές που δεν έχουν αποκατασταθεί στα σχολεία είναι αποτέλεσμα βανδαλισμών των μαθητών, ενώ απέδωσε ευθύνες σε λανθασμένους χειρισμούς από το μέρος των διευθυντών. Απαντήσαμε ότι οι διευθυντές/ντριες κατά την διάρκεια λειτουργίας των σχολείων διαπιστώνουν βανδαλισμούς, καλούν τις κηδεμόνες να αποκαταστήσουν τις ζημιές. Έμεινε αναπάντητο, ποια θα είναι η αντιμετώπιση από το δήμο, για τους βανδαλισμούς ή για το γράψιμο υβριστικών σχόλιων στους τοίχους, εκτός λειτουργίας των σχολείων.
Σχετικά, με τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα σχολεία και την ανάγκη για νέα σχολικά κτήρια, αρκέστηκε στην παραδοχή των προβλημάτων και σε αόριστες υποσχέσεις για νέο σχολικό κτήριο για το ΕΠΑΛ Αργυρούπολης και τη μετεγκατάσταση του 4ου ΓΕΛ στο σημερινό ΕΠΑΛ. Ιδιαίτερα για το φλέγον κτιριακό πρόβλημα των σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης ο Δήμαρχος δεν έδωσε καμία λύση.
Δεσμεύτηκε ότι θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα την Παιδεία και οι φορείς θα κληθούν για να τοποθετηθούν. Τέλος, μας ενημέρωσε ότι η νέα παγία θα κατατεθεί αυξημένη μέχρι τις 20/02.
Βεβαίως δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις που λάβαμε. Συνεχίζεται το καθεστώς της υποχρηματοδότησης και του μοιράσματος της φτώχειας στα σχολεία μας. Την ώρα που τα δις χορεύουν στη «μεγάλη επένδυση» του Ελληνικού, και μέσα σε λίγους μήνες φτιάχνεται μια ολόκληρη πολυτελής πολιτεία, με εμπορικά κέντρα, καζίνο, ιδιωτικά σχολεία και κολέγια, για τις ανάγκες του λαού δεν περισσεύουν παρά ψίχουλα. Θεωρούμε πρόκληση ότι όταν υπογραμμίσαμε την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, ο Δήμαρχος απάντησε ότι «πρόκειται για ιδιωτική επένδυση», αποδεχόμενος με κυνισμό ότι όντως δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες του λαού.
Δηλώνουμε απερίφραστα ότι δεν θα επιτρέψουμε το καθεστώς της υποχρηματοδότησης που απαξιώνει το Δημόσιο Σχολείο και ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω συμβολή των γονιών και των εκπαιδευτικών στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και για την είσοδο των ιδιωτών στη δημόσια εκπαίδευση (με χορηγίες και δωρεές). Θα συνεχίσουμε τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας, θα επανέλθουμε με παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο απαιτώντας:
- Να αυξηθεί άμεσα η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία. Δεν μπορεί το ποσό των ΚΑΠ να παραμένει ίδιο, όταν όλα τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία ακριβαίνουν.
- Να υπάρξει σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες, που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων.
- Να εξασφαλιστούν άμεσα από το κράτος και τους Δήμους όλες οι βασικές λειτουργικές δαπάνες των σχολικών μονάδων (π.χ. πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο).
- Να υπάρξει άμεσα πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αγοράς νέου εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
- Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών και την επιβάρυνση των γονέων.
Μαζί με τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τους γονείς και τους μαθητές/τριες μας αγωνιζόμαστε για Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο, για σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια. Δε θα ανεχθούμε οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών να θυσιαστούν στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας της κυβέρνησης και της Ε.Ε.



Leave a Reply