Ανακοινώσεις ΕΛΜΕ

Τμήματα και Τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών – Επιτροπές Πανελλαδικών Εξετάσεων

Κινητοποίηση στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας την Τετάρτη 30 Απριλίου, στις 14.30

Το διάστημα αυτό πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις (υπεραριθμίες, βελτιώσεις, τοποθετήσεις). Η εικόνα που διαμορφώνεται προκαλεί μεγάλη ανησυχία καθώς τα κενά που δίνονται είναι λιγοστά. Παράλληλα, μεγάλος είναι ο κίνδυνος για μείωση των τμημάτων το νέο σχολικό έτος, η οποία θα οδηγήσει, τον Σεπτέμβρη, δεκάδες συναδέλφους σε μετακινήσεις προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριο τους.

Η εμπειρία της φετινής σχολικής χρονιάς, με τις δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, τις υπερωρίες και τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα και μέχρι σήμερα σε σχολεία, επιβάλλει να παρέμβουμε άμεσα. Έχουμε πικρή πείρα από την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο εφαρμόζει μια βαθιά αντιπαιδαγωγική τακτική, ενταγμένη στην κυβερνητική πολιτική του «εξορθολογισμού»  που υπονομεύει με απόλυτο τρόπο την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων, περιορίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητριών και μαθητών ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών.  

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ νότιας Αθήνας καλεί σε παρέμβαση στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας την Τετάρτη 30 Απριλίου και ώρα 14.00 ώστε να έχουμε εγκαίρως την ενημέρωση για τον σχεδιασμό της νέας χρονιάς και επαναλαμβάνουμε τις πάγιες διεκδικήσεις μας:

  • Να μην κλείσει κανένα τμήμα στα σχολεία μας. Καμία σύμπτυξη-συγχώνευση -κατάργηση.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια. Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών/τριών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών από το καλοκαίρι. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.
  • Ιδιαίτερα για τα ειδικά σχολεία διεκδικούμε: έγκριση όλων των τμημάτων σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών, μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των κενών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑ, του ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά και όλων των αναγκαίων εργαζομένων στην ΕΑ (καθαριστριών, φυλάκων, οδηγών).

Αυτό το διάστημα συγκροτούνται οι Επιτροπές Πανελλαδικών Εξετάσεων. Επαναφέρουμε τα πάγια αιτήματα μας:

  • Οι επιτροπές των Πανελλαδικών εξετάσεων πρέπει να ανανεώνονται κάθε χρόνο, ώστε σταδιακά να δοθεί η δυνατότητα σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς “παλιούς/ες” και “νέους/ες” να εμπλακούν στη διαδικασία αυτή με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια, με τρόπο, βέβαια, που να μην δημιουργεί πρόβλημα στη διεξαγωγή των εξετάσεων  και μακριά από κάθε λογική ανάδειξης “ειδικών στις εξετάσεις” που είναι προσβλητική για το σύνολο του κλάδου.
  • Η διαδικασία και η συγκρότηση των επιτροπών των Πανελλαδικών Εξετάσεων (Λυκειακές Επιτροπές, Βαθμολογικά Κέντρα κ.λπ.) θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος εναλλαγής. 
  • Η τακτική της συγκρότησής τους θα πρέπει να διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών (όσων το επιθυμούν και με αίτησή τους).

Παράλληλα απαιτούμε:

  • Αύξηση της οικονομικής αποζημίωσης για τις επιτηρήσεις
  • Αύξηση της οικονομικής αποζημίωσης ανά γραπτό
  • Αξιοπρεπείς χώροι και συνθήκες εργασίας στα βαθμολογικά κέντρα 

Leave a Reply