Σε ετοιμότητα για νέα μείωση των τμημάτων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Ενημερωτικό για τη συνάντηση με τον Διευθυντή της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Σε ετοιμότητα για νέα μείωση των τμημάτων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ νότιας Αθήνας και Καλλιθέας/Ν.Σμύρνης/Μοσχάτου πραγματοποίησαν παρέμβαση στη ΔΔΕ Δ’ Αθήνας για τον κίνδυνο μείωσης των τμημάτων το νέο σχολικό έτος, η οποία θα οδηγήσει, τον Σεπτέμβρη, δεκάδες συναδέλφους σε μετακινήσεις προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριο τους.
Ο Διευθυντής της ΔΔΕ μας ενημέρωσε ότι οι εγγραφές στην α΄ γυμνασίου παρουσιάζουν μείωση του μαθητικού πληθυσμού κατά 7%, ότι γίνεται προσπάθεια να διατηρηθούν τα τμήματα, αλλά είναι αποφασισμένος να εφαρμόσει απαρέγκλιτα τον νόμο που προβλέπει ακόμα και 27 μαθητές στα τμήματα. Επίσης, επιβεβαίωσε ότι τα τμήματα που έκλεισαν πέρυσι το καλοκαίρι και άνοιξαν τον Σεπτέμβρη με απόφαση της περιφέρειας, δεν είναι στην πρόβλεψη των τμημάτων που θα λειτουργήσουν τη νέα χρονιά, άρα θα πρέπει να γίνουν εκ νέου όλες τις διαδικασίες για την έγκριση τους, παρά το γεγονός ότι λειτούργησαν τη φετινή σχολική χρονιά. Τέλος, ακούστηκαν απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές απόψεις σχετικά με τη φοίτηση και την προαγωγή των μαθητών/τριών μας ώστε να κρατήσουμε τα τμήματα στα σχολεία μας.
Από την πλευρά μας, οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ αναδείξαμε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τονίσαμε ότι η μείωση του μαθητικού πληθυσμού μπορεί να συνοδευτεί με τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να διατηρηθούν τα τμήματα και να στηριχτεί η εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες. Επαναλάβαμε τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών και την απόφαση μας να μην επιτρέψουμε καταργήσεις/συγχωνεύσεις τμημάτων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/φισσες να ενημερώνουν για την εικόνα που διαμορφώνεται στα σχολεία, ώστε άμεσα μαζί με τους γονείς και τους μαθητές να παρέμβουμε για την αποτροπή του κλεισίματος τμημάτων, για άνοιγμα νέων όπου έχουμε μεγάλο αριθμό μαθητών ή μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
Παράλληλα, αναδείξαμε το απαράδεκτο γεγονός των 16 μαθητών του ΕΝΕΕΓΥΛ που αποκλείονται από το σχολείο και μένουν από τις 19 Μαρτίου στα σπίτια τους, γιατί η περιφέρεια δεν έχει εξασφαλίσει τη μεταφορά τους. Ο Διευθυντής αποποιήθηκε της ευθύνης του, δήλωσε άγνοια και επανέλαβε, όπως είχε κάνει και σε παλαιότερη παρέμβαση μας για το ίδιο θέμα, ότι η μεταφορά των μαθητών ανήκει στις αρμοδιότητες της περιφέρειας (βλ. ξεχωριστή ανακοίνωση για το θέμα).
Τέλος, σχετικά με τις Επιτροπές Πανελλαδικών Εξετάσεων, και τα αιτήματα μας για ανανέωση των επιτροπών, διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια, ο Διευθυντής δήλωσε ότι αξιοποιεί τους συναδέλφους/φισσες που θεωρεί ότι διασφαλίζουν την ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών, χωρίς να εξηγήσει γιατί οι συνάδελφοι/φισσες που αιτούνται δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα καθήκοντα αυτά. Θεωρούμε προσβλητικό, άδικο και αδιαφανή τον τρόπο που συγκροτούνται οι επιτροπές και επαναλαμβάνουμε τα πάγια αιτήματα μας:
- Οι επιτροπές των Πανελλαδικών εξετάσεων να ανανεώνονται κάθε χρόνο, ώστε σταδιακά να δοθεί η δυνατότητα σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς “παλιούς/ες” και “νέους/ες” να εμπλακούν στη διαδικασία αυτή με διαφάνεια και αντικειμενικά κριτήρια, με τρόπο, βέβαια, που να μην δημιουργεί πρόβλημα στη διεξαγωγή των εξετάσεων και μακριά από κάθε λογική ανάδειξης “ειδικών στις εξετάσεις” που είναι προσβλητική για το σύνολο του κλάδου.
- Η διαδικασία και η συγκρότηση των επιτροπών των Πανελλαδικών Εξετάσεων (Λυκειακές Επιτροπές, Βαθμολογικά Κέντρα κ.λπ.) θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος εναλλαγής.
- Η τακτική της συγκρότησής τους θα πρέπει να διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών (όσων το επιθυμούν και με αίτησή τους).
Παράλληλα απαιτούμε:
- Αύξηση της οικονομικής αποζημίωσης για τις επιτηρήσεις
- Αύξηση της οικονομικής αποζημίωσης ανά γραπτό
- Αξιοπρεπείς χώροι και συνθήκες εργασίας στα βαθμολογικά κέντρα



Leave a Reply