Την Τρίτη 17/9/2024 τα Δ.Σ των ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, Ε΄ ΕΛΜΕ , ΕΛΜΕ Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης-Μοσχάτου, μέλη των Σωματείων, Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων των Νοτίων Προαστίων και μαθητές/τριες πραγματοποίησαν δυναμική μαζική παρέμβαση στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας με θέμα τις δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια, τα πολυπληθή τμήματα, τα κενά των σχολείων καθώς και την ικανοποίηση οικονομικών αιτημάτων μόνιμων, νεοδιόριστων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών τόνισαν ότι υπό την πίεση των αντιδράσεων που έχουν ξεσπάσει σε όλη τη χώρα για τις συγχωνεύσεις Τμημάτων και τις μη εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων, το Υπουργείο αναδιπλώθηκε και με νέα συμπληρωματική εγκύκλιο που εκδόθηκε στις 16/9/24 (205048/Υ2/16-9-24) εγκρίθηκαν τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητών/τριών από τον προβλεπόμενο στα τμήματα Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ, κατ’ εξαίρεση για το σχολικό έτος 2024- 2025. Συγκεκριμένα, στην ΔΔΕ Δ΄Αθήνας από τα 75 τμήματα που κόπηκαν τον Αύγουστο, έχουν ανοίξει περίπου 64, ενώ ταυτόχρονα πολλά σχολεία διεκδικούν το άνοιγμα και το σπάσιμο των τμημάτων που έχουν 27 μαθητές/τριες και στα οποία υπάρχουν μαθητές/τριες με γνωματεύσεις.
Βεβαίως, παραμένει το οξυμένο πρόβλημα διότι παρά τις ρητές διαβεβαιώσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης (κατά την προηγούμενη κινητοποίηση της Τρίτης 3/9/24) «για άνοιγμα νέων τμημάτων με βάση τα νέα αριθμητικά δεδομένα του Σεπτεμβρίου» εξακολουθούν στη Δ΄ Αθήνας να υπάρχουν συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν το Υπουργείο τις γνωματεύσεις των μαθητών/τριών με σοβαρές μαθησιακές ανάγκες και δυσκολίες, που φοιτούν σε υπερπληθή τμήματα των 27 και 28 ατόμων, στοιβάζονται σε αρκετές περιπτώσεις σε ακατάλληλες αίθουσες (προκάτ) και δεν πληρούνται ούτε τα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα που ορίζει ο νόμος για κάθε παιδί. Παράλληλα, επισημάνθηκε το οξύτατο διαχρονικό πρόβλημα της σχολικής στέγης, αποκαλύπτοντας ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης δεν είναι η κάλυψη των αναγκών σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία.
Απαιτήθηκε να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα που έχουν προωθήσει τα σχολεία για άνοιγμα και το σπάσιμο των τμημάτων που έχουν 27 μαθητές/τριες και στα οποία υπάρχουν μαθητές/τριες με γνωματεύσεις. Επιπρόσθετα, επισημάνθηκε ότι μετά τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλά κενά σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής, που δημιουργούν μορφωτικά ελλείμματα στους μαθητές και τις μαθήτριες μας.
Όσον αφορά το θέμα των καταργήσεων/συγχωνεύσεων και το σπάσιμο των τμημάτων που έχουν 27 μαθητές/τριες ο Διευθυντής είπε ότι το πλαίσιο λειτουργίας το καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας και ότι θα ακολουθηθεί μόνο ό,τι προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και «ότι δεν δεσμεύεται για καμία απάντηση». Η εγγραφή των μαθητών/τριών στα ΕΠΑ.Λ γίνεται χωρίς χωροταξικά κριτήρια και συνεπώς οι μαθητές/τριες μπορούν να μετακινούνται σε άλλους δήμους για να βρουν κενή θέση για να φοιτήσουν. Για την κάλυψη των κενών είπε ότι θα καλυφθούν με τη νέα φάση προσλήψεων αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, τέθηκε από τα Σωματεία των Εκπαιδευτικών επιτακτικά το θέμα της άμεσης πληρωμής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (που ο πρώτος μισθός τους θα καταβληθεί στις 27 Οκτωβρίου) και της άμεσης απόδοσης των ΜΚ στους/τις αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς. Η καθυστέρηση της καταβολής της μισθοδοσίας και των ΜΚ έχει ως συνέπεια οι συνάδελφοι/ισσες μας να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα εξαθλίωσης και οικονομικής ασφυξίας σε συνάρτηση με τη γενικότερη πολιτική, που βιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, με ενδεικτικές τις εικόνες εκείνων που μένουν σε αυτοκίνητα, κάμπινγκ ή σχολεία. Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση των εκπροσώπων Γονέων που διαμαρτυρήθηκαν έντονα ότι είναι απαράδεκτο οι καθηγητές/τριες των παιδιών τους να μπαίνουν στην τάξη υπό το άγχος της επιβίωσης. Επίσης, απαιτήθηκε ή άμεση καταβολή των αποζημιώσεων των εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Απέναντι σε αυτές τις διεκδικήσεις ο Διευθυντής παραδέχτηκε ότι η καθυστέρηση της καταβολής της πρώτης μισθοδοσίας νεοδιόριστων και αναπληρωτών/τριών οφείλεται στην αφυδάτωση του Οικονομικού Τμήματος της Διεύθυνσης Δ΄ Αθήνας από προσωπικό και ότι η Διεύθυνση δεν ήταν προετοιμασμένη να ανταποκριθεί σε έναν τόσο μεγάλο αριθμό διορισμών και ότι πρέπει να γίνει ενδελεχής έλεγχος των δικαιολογητικών.
Είναι σαφές πως η νέα σχολική χρονιά ξεκινά σε ακόμα πιο αρνητικές συνθήκες με λιγότερα και πολυπληθή τμήματα με τεράστιες συνέπειες τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (μισθοδοσία, υπεραριθμίες, μετακινήσεις σε άλλα σχολεία κ.α). Οι δικαιολογίες που προέβαλε ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν μειώνουν σε τίποτα την ευθύνη, τόσο την κυβερνητική όσο και την προσωπική του, ειδικά στο ζήτημα της απαράδεκτης καθυστέρησης καταβολής της μισθοδοσίας των νεοδιόριστων συναδέλφων.
Απέναντι σε αυτά οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ ξεκαθάρισαν ότι αν δεν ικανοποιηθούν άμεσα όλα τα αιτήματα θα υπάρξει νέα μαζική κινητοποίηση στη Διεύθυνση Δ΄ Αθήνας. Οι κατοπινές αόριστες υποσχέσεις για πιθανή καταβολή της μισθοδοσίας στις 10 Οκτωβρίου δεν πρέπει να καθησυχάζουν κανέναν.
Καταστήσαμε σαφές ότι διεκδικούμε αταλάντευτα:
- Όχι στις συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων.
- Έγκριση όλων των τμημάτων έτσι, ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.
- Όχι στις αναγκαστικές μετακινήσεις των μαθητών/τριών σε άλλα σχολεία.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα.
- Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και την επικαιροποίησή τους. Ουσιαστική μείωση των μαθητών/τριών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων όσων εργάζονται στην εκπαίδευση.
- Άμεση καταβολή της πρώτης μισθοδοσίας των νεοδιόριστων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών και της απόδοσης των ΜΚ.
- Άμεση καταβολή των αποζημιώσεων για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Η υπεράσπιση της συνδικαλιστικής δράσης, του δικαιώματος στην Απεργία είναι αδιαπραγμάτευτα.
- Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί!
- Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες ενωμένοι/ες υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο!
- Συνεχίζουμε αποφασιστικά και μαζικά για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής συσπειρωμένοι/ες στο σωματείο μας!
Leave a Reply